Zrozumienie roli technologii cyfrowych w edukacji: przegląd / Abid Haleem a,Mohd Javaid a,Mohd Asim Qadri ur,Rajiv Suman c

0
1441
Wizualizacja różnych tras przez część Internetu (utworzona za pośrednictwem The Opte Project).

Zrozumienie roli technologii cyfrowych w edukacji: przegląd

Abstrakt

Jednym z podstawowych elementów agendy ONZ na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030 jest wysokiej jakości edukacja. Ma na celu zapewnienie wszystkim integracyjnej i sprawiedliwej edukacji wysokiej jakości. Technologie cyfrowe stały się niezbędnym narzędziem do osiągnięcia tego celu. Technologie te pozwalają łatwo wykrywać źródła emisji, zapobiegać dodatkowym szkodom dzięki lepszej efektywności energetycznej i niskoemisyjnych alternatyw dla paliw kopalnych, a nawet usuwać nadwyżki gazów cieplarnianych ze środowiska. Technologie cyfrowe dążą do zmniejszenia lub wyeliminowania zanieczyszczeń i odpadów przy jednoczesnym zwiększeniu produkcji i wydajności. Technologie te wywarły też ogromny wpływ na system edukacji. Niedawna pandemia COVID-19 jeszcze bardziej zinstytucjonalizowała zastosowania technologii cyfrowych w edukacji. Te technologie cyfrowe spowodowały zmianę paradygmatu w całym systemie edukacji. Stał się nie tylko dostawcą wiedzy, ale także współtwórcą informacji, mentorem i doradcą. Ulepszenia technologiczne w edukacji ułatwiły życie uczniom. Zamiast używać długopisu i papieru, studenci używają obecnie różnych programów i narzędzi do tworzenia prezentacji i projektów. W porównaniu ze stosem notebooków iPad jest stosunkowo lekki. W przeciwieństwie do ciężkiej książki, surfowanie po e-booku jest łatwiejsze. Metody te pomagają zwiększyć zainteresowanie badaniami. Ten artykuł krótko opisuje zapotrzebowanie na technologie cyfrowe w edukacji i omawia główne zastosowania i wyzwania w edukacji.

1-s2.0-S2666412722000137-main

Tłumaczenie:

1 . Wstęp

Zrównoważony rozwój obejmuje dobrobyt społeczny, który zależy od edukacji. Technologia informacyjna pojawiła się w celu rozpowszechniania wspólnej wiedzy i jest główną siłą napędową reform edukacyjnych. Wprowadzenie nowych narzędzi wspomagających naukę, takich jak urządzenia mobilne, smartboardy, kursy MOOC, tablety, laptopy, symulacje, dynamiczne wizualizacje i wirtualne laboratoria, zmieniło edukację w szkołach i instytucjach. Udowodniono, że Internet (IoT) jest jedną z najbardziej opłacalnych metod kształcenia młodych mózgów. Jest to również solidny mechanizm integracji światowej klasy doświadczenia edukacyjnego dla wszystkich [1] , [2] , [3]]. Firmy zajmujące się technologiami edukacyjnymi nieustannie próbują tworzyć nowe rozwiązania w celu rozszerzenia dostępu do edukacji dla osób, które nie mogą uzyskać odpowiedniej infrastruktury edukacyjnej. Media społecznościowe jako narzędzie do nauki przeszły długą drogę. Duża liczba nauczycieli i uczniów korzysta z mediów społecznościowych jako istotnego elementu ogólnego doświadczenia e-learningowego. Jest to kluczowe miejsce wymiany informacji na kluczowe tematy w dzisiejszych czasach. Oprócz możliwości przekazywania informacji w dowolnym miejscu i czasie, portale społecznościowe są również fantastycznym źródłem tworzenia możliwości tworzenia sieci kontaktów w celu zakładania działań społecznych i być może nowych miejsc pracy [4 , 5 ] .

Tradycyjne metody nauczania nie zapewniają możliwości utworzenia przychylnego środowiska do nauki, szybszej oceny i większego zaangażowania uczniów. Z kolei cyfrowe narzędzia i technologie edukacyjne wypełniają tę pustkę. Niektóre z wydajności, jakie zapewniają takie technologie, są po prostu bezkonkurencyjne w przypadku tradycyjnych metod nauczania. Ze smartfonami i innymi technologiami bezprzewodowymi urządzenia te stają się popularne wśród ogółu społeczeństwa, pozostaje tylko to, aby szkoły i instytucje edukacyjne efektywnie je wykorzystywały, umieszczając technologię w klasach. Rzeczywiście, zdolność adaptacji i nieinwazyjny charakter dzisiejszej technologii sprawiają, że nauka staje się coraz bardziej atrakcyjna dla kolejnych pokoleń. Jednak początkowo może to być trudne zadanie, ponieważ tradycyjni instruktorzy wahają się przed włączeniem współczesnej technologii i gadżetów do szkoły, postrzegając je raczej jako rozproszenie uwagi niż inteligentną pomoc w nauce [ 6 , 7]. Internetowy kalendarz klasowy, w którym możemy wyświetlać plany zajęć, harmonogramy zadań, wycieczki terenowe, wydarzenia prelegentów, harmonogramy egzaminów lub przerw w semestrze, pomoże uczniom odpowiednio zaplanować zajęcia. Systemy reagowania uczniów, takie jak smartfony i urządzenia typu clicker, zapewniają nauczycielom szybką i łatwą technikę szybkiego określania, w jakim stopniu uczniowie przyswajają prezentowane treści, oraz określają, czy potrzebne są dalsze wyjaśnienia [8 , 9 ] .

Technologie cyfrowe wpływają na działalność rolniczą i wkrótce zrewolucjonizują sposób prowadzenia rolnictwa w krajach rozwiniętych, zmniejszając naszą zależność od pestycydów i znacznie zmniejszając zużycie wody. COVID-19 Pandemia, lockdown i kwarantanna to trzy pojęcia, które niedawno weszły do ​​naszego leksykonu. Ludzie na całym świecie są świadomi katastrofy spowodowanej epidemią koronawirusa. W czasie tego kryzysu technologie cyfrowe przynajmniej utrzymują system edukacji na powierzchni. Uczniowie uczą się w zaciszu własnego domu [ 10 , 11]. Włączenie technologii do edukacji zapewnia uczniom wciągające doświadczenie edukacyjne, pozwalając im pozostać bardziej zainteresowanym tematem bez rozpraszania się. Wykorzystanie projektorów, komputerów i innego najnowocześniejszego sprzętu technicznego w klasie może sprawić, że nauka stanie się dla uczniów fascynująca i zabawna. Nauka uczniów może stać się bardziej dynamiczna i wciągająca dzięki ustaleniu zadań w klasie, które obejmują zasoby technologiczne, prezentacje ustne i udział w grupie. Uczestnictwo może wykraczać poza komunikację werbalną [ [12] , [13] , [14] , [15] ).

Od wpływu na środowisko wynikającego z używania mniejszej ilości papieru do materiałów informacyjnych i książek, po oszczędność czasu i wygodę badań, cyfrowe uczenie się to wspaniały sposób na obniżenie kosztów, lepsze wykorzystanie zasobów, promowanie zrównoważonego rozwoju oraz zwiększenie zasięgu i wpływu na uczniów i nauczycieli. [ 16 , 17 ]. Technologia jest wszechobecna i przeplata się z wieloma aspektami współczesnego życia i społeczeństwa. Cyfrowa rewolucja, która ogarnia świat, zaczęła przenikać do sfery edukacji. Szybko zmienia sposób, w jaki uczniowie się uczą, w wyniku czego oczekuje się, że technologia poprawi oblicze edukacji, czyniąc ją tańszą i bardziej dostępną [ 18] , [19] , [20]]. W artykule krótko omówiono zastosowania technologii cyfrowych w edukacji. W kolejnych trzech sekcjach omówiono zapotrzebowanie na technologie cyfrowe w edukacji oraz pokrótce o cyfrowych klasach i zastosowaniach technologii cyfrowych w edukacji. Po nim następuje część poświęcona wyzwaniom technologii cyfrowych w edukacji wraz z dyskusją na temat przyszłości technologii cyfrowych w edukacji.

1.1 . Cele badań

Podstawowe cele badawcze tego artykułu są następujące:

RO1: – Badanie zapotrzebowania na technologie cyfrowe w edukacji;

RO2: – pokrótce o znaczeniu cyfrowej klasy w edukacji i określeniu roli zastosowań technologii cyfrowych w edukacji;

RO3: – Identyfikacja istotnych wyzwań związanych z technologiami cyfrowymi w edukacji.

2 . Potrzeba technologii cyfrowych w edukacji

Globalizacja edukacji wymusiła już konieczność stosowania technologii cyfrowych. Dostępne były platformy internetowe do prowadzenia zajęć, udostępniania zasobów, przeprowadzania oceny i zarządzania codzienną działalnością instytucji akademickich. Jednak korzystanie z tych platform było proaktywne. Pandemia COVID-19 zmusiła instytuty do przyjęcia trybu nauczania online, aby utrzymać system edukacji. Kraje rozwinięte były dobrze przygotowane do radzenia sobie z tym kryzysem. Jednak kraje rozwijające się ciężko pracowały, aby spełnić ten wymóg. Technologie cyfrowe okazały się zbawicielem edukacji w tym krytycznym czasie [ [21] , [22] , [23] , [24]]. Ten globalny kryzys podkreśla potrzebę międzynarodowej integracji z systemem edukacji. Technologie cyfrowe pomagają w rozwijaniu umiejętności, które będą wymagały od uczniów umiejętności zawodowych, takich jak rozwiązywanie problemów, tworzenie struktur myślenia i rozumienie procesów. Trwają również przygotowania na bardziej nieprzewidywalną i zmieniającą się przyszłość, w której technologia będzie odgrywać kluczową rolę. Nabyte przez studentów cechy i zdolności będą miały zasadnicze znaczenie dla ich sukcesu zawodowego. Zasoby edukacyjne i narzędzia cyfrowe pomagają poprawić atmosferę w klasie i uczynić proces nauczania-uczenia się bardziej atrakcyjnym. Ponadto dają każdej instytucji edukacyjnej większą elastyczność i dostosowywanie programu nauczania w oparciu o wymagania każdego ucznia [[25] , [26] , [27] , [28] , [29] ].

Dzieci mogą bardziej zaangażować się w naukę, jeśli w klasie wykorzysta się technologię. Ponieważ dzisiejsza młodzież jest dość przyzwyczajona do korzystania z elektronicznych gadżetów, włączenie ich do szkół niewątpliwie pomogłoby wzbudzić ich zainteresowanie i zwiększyć poziom ich zaangażowania. Włączenie technologii do edukacji zapewnia uczniom wciągające doświadczenie edukacyjne, pozwalając im pozostać bardziej zainteresowanym tematem bez rozpraszania się. Wykorzystanie projektorów, komputerów i innego najnowocześniejszego sprzętu technicznego w klasie może sprawić, że nauka stanie się dla uczniów fascynująca i zabawna. Nauka uczniów może stać się bardziej dynamiczna i wciągająca dzięki ustaleniu zadań w klasie, które obejmują zasoby technologiczne, prezentacje ustne i udział w grupie. Uczestnictwo może wykraczać poza komunikację werbalną [ [30] , [31] , [32] ).

Korzystanie z komputerów i innych urządzeń w połączeniu z narzędziami cyfrowymi pozwala uczniom odgrywać bardziej proaktywną rolę i znajdować się w centrum procesu [ 33] , [34] , [35] ). Instruktor staje się przewodnikiem w tym procesie i może zatwierdzić efektywność uczenia się. Korzystając z niezliczonych zasobów cyfrowych, uczniowie mogą pobierać wymagane informacje lub przesyłać swoje treści. Technologie Web 2.0 (witryny wiki, podcasty, blogi itp.) ułatwiają uczniom tworzenie treści, współpracę z innymi, ocenianie wzajemnej pracy i przejście do wspólnego uczenia się. Technologie cyfrowe ułatwiają stosowanie taktyk w klasie, takich jak grywalizacja lub podejścia takie jak odwrócone klasy, które optymalizują naukę. Krajobrazy edukacyjne ewoluowały jako narzędzie dydaktyczne, które łączy kilka technik i umożliwia przedstawienie każdemu uczniowi różnych tras. Technologia sprawia, że ​​instrukcje są bardziej inspirujące i znaczące [ [36] , [37] , [38] ).

3 . Cyfrowa klasa

Cyfrowe sale lekcyjne są definiowane za pomocą urządzeń elektronicznych lub platform, takich jak media społecznościowe, multimedia i telefony komórkowe do nauczania uczniów. Dzięki technologii cyfrowej w edukacji dzisiejszy krajobraz edukacyjny zmienił się na lepsze lub ulepszenia. Nauka cyfrowa to strategia uczenia się, która wykorzystuje technologię do realizacji całego programu nauczania i pozwala uczniom szybko i szybko się uczyć [ 39] , [40] , [41]]. Cyfrowa klasa całkowicie koncentruje się na nauczaniu za pomocą technologii. Uczniowie korzystają z gadżetów technologicznych lub podłączonych do Internetu, takich jak laptopy, tablety, Chromebooki itp. Zamiast robić notatki z tego, czego nauczał nauczyciel, większość programu nauczania jest dostarczana uczniom online za pośrednictwem wciągającej i interaktywnej platformy. Pomimo wielu aspektów edukacja jest zasadniczo rodzajem komunikacji. Internet zaowocował powstaniem nowych kanałów komunikacji, które rozszerzyły możliwości przekazu i dostępu do informacji edukacyjnej. Te media i miejsca wirtualne służą jako ułatwienia w uczeniu się [ [42] , [43] , [44] , [45] ). Różne cechy cyfrowej klasy pokazano na ryc. 1.

Ryc. 1:

  1. Pobieranie: Pobierz obraz w wysokiej rozdzielczości (300 KB)
  2. Pobierz: Pobierz obraz w pełnym rozmiarze

Ryc. 1 . Funkcje cyfrowej klasy.

Aplikacje edukacyjne i strony internetowe są używane w cyfrowych klasach, aby pomóc uczniom w poprawie ich doświadczeń edukacyjnych. Pętle sprzężenia zwrotnego i technologia to dwa kluczowe elementy cyfrowej klasy. Pętle informacji zwrotnych są niezbędne, aby uczniowie mogli otrzymywać informacje zwrotne od swoich nauczycieli w czasie rzeczywistym. Nauczyciele mogą korzystać z pętli informacji zwrotnych, aby przekazywać informacje zwrotne w zależności od wielu czynników, takich jak uczeń, lekcja, grupa itp. PPT, prezentacje wideo, metody e-learningu, szkolenia online i inne podejścia cyfrowe są coraz częściej wykorzystywane w procesie nauczania-uczenia się [ [ 46] , [47] , [48]]. W rezultacie nauczanie w klasie staje się bardziej partycypacyjne. Uczniowie mogą teraz samodzielnie uczyć się wielu tematów, korzystając z zasobów internetowych i cyfrowych sal lekcyjnych. W szkołach kolorowe plansze, wykresy i modele opisują najlepsze nauczanie w klasie. Jednak obecnie uważa się je za staromodne metody nauczania. Edukacja w klasie nie ogranicza się już do czytania książek, pisania na tablicy w celu wyjaśnienia rozdziałów i pojęć oraz robienia notatek w książkach [49 ] , [50] , [51] .

4 . Zastosowania technologii cyfrowych w edukacji

Technologie cyfrowe to potężne narzędzie, które może pomóc w ulepszaniu edukacji na różne sposoby, na przykład ułatwiając instruktorom generowanie materiałów instruktażowych i dostarczając ludziom nowych metod uczenia się i współpracy. Nadeszła nowa era z ogólnoświatowym zasięgiem Internetu i wieloma inteligentnymi urządzeniami podłączonymi do niego. W związku z tym zadaniem projektantów i pedagogów będzie wykorzystanie potencjału zaawansowanej technologii cyfrowej do zrewolucjonizowania edukacji w taki sposób, aby skuteczna i wydajna edukacja była dostępna dla wszystkich i wszędzie [52] , [53 ] , [ 54 ]]. Technologia nadal odgrywa zasadniczą rolę w zapewnianiu dzieciom edukacji poza salą lekcyjną. Nauka cyfrowa sprzyja kreatywności i daje uczniom poczucie sukcesu, zachęcając do dodatkowej nauki poprzez myślenie poza tradycyjnymi technikami. Wszystkie narody były w stanie przyjąć technologie zdalnego uczenia się, wykorzystując połączenie telewizji, radia, platform internetowych i mobilnych, co jest godne pochwały. Zapewniają one łatwy dostęp do informacji, łatwe przechowywanie informacji, zwiększone przechowywanie informacji i lepszą prezentację informacji; edukacja stała się bardziej interaktywna, łatwiej było dzielić się wiedzą i wzrastał entuzjazm w nauce [ [55] , [56] , [57] ). Tabela 1omawia istotne zastosowania technologii cyfrowych w edukacji.

Tabela 1 . Zastosowania technologii cyfrowych w edukacji.

Nr S Aplikacje Opis Bibliografia
1. Popraw produktywność nauczania Wydajność nauczania można poprawić, stosując zaawansowane pomoce technologiczne, które ułatwiają lepsze planowanie, łatwą i praktyczną naukę, szybką ocenę, lepsze zasoby, nowe umiejętności itp. [58] , [59] , [60] , [61] , [62]
2. Rozwijaj biblioteki internetowe Postęp technologiczny pomógł stworzyć i rozwinąć biblioteki internetowe, które wyeliminowały wymagania dotyczące przestrzeni fizycznej i ułatwiły interakcję między uczniami, nauczycielami i naukowcami z całego świata. Fora internetowe zgromadziły specjalistów przedmiotowych w celu omówienia konkretnych tematów i oceny programu nauczania, pedagogiki nauczania i metod oceny. [63] , [64] , [65] , [66]
3. Promuj nauczanie na odległość W rzeczywistości postęp technologiczny przyspieszył kształcenie na odległość. Zapewnia łatwy dostęp do wszystkich zasobów edukacyjnych i pozwala placówce na wygodną interakcję z instruktorem. Nauczyciele mogą szybko tworzyć grupy i zarządzać nimi za pomocą narzędzi i technologii edukacyjnych, takich jak społecznościowe platformy edukacyjne. [67] , [68] , [69] , [70] , [71]
4. Ułatwienie nauczania uczniów o wyjątkowych potrzebach Zachęcające jest obserwowanie, jak wiele technologii wspomagających jest dostępnych, aby pomóc uczniom z trudnościami fizycznymi lub w uczeniu się szybko przyswajać pojęcia i aktywnie uczestniczyć w ich zajęciach. Rozpoznawanie mowy, narzędzia do czytania z ekranu, monitory brajlowskie i rozwiązania zamiany tekstu na mowę należą do rewolucyjnych technologii dla osób niedowidzących; dla osób niedosłyszących aplikacje z napisami, wzmacniacze dźwięku i technologie wideokonferencji ułatwiają język migowy i czytanie z ruchu warg. [72] , [73] , [74] , [75] , [76]
5. Stwórz Wirtualną 6.klasę Technologie cyfrowe w edukacji dały początek różnym systemom zarządzania nauczaniem (LMS). Te LSM promowały wirtualne sale lekcyjne, w których nauczyciel może wchodzić w interakcje z uczniami w czasie rzeczywistym, dzielić się swoimi zasobami, wygłaszać wykłady, oceniać naukę uczniów, zbierać opinie i odpowiadać na ich pytania. [77] , [78] , [79] , [80]
6. Buduj wiedzę i umiejętności rozumienia Technologie dążą do budowania wiedzy, zrozumienia i umiejętności, aby zapewnić uczniom rozwój indywidualny i zespołowy. Nauczyciele mogą pobudzać ciekawość i dociekliwość dzieci poprzez ekscytujące i pouczające materiały, które zostały powiązane z ich wynikami w nauce. [81] , [82] , [83] , [84]
7. Tworzenie integracyjnych środowisk edukacyjnych Włączające środowisko uczenia się zapewnia każdemu uczniowi o różnych poziomach umiejętności równe szanse uczenia się w tym samym miejscu. Wirtualne sale lekcyjne, wideo, rzeczywistość rozszerzona, roboty i inne narzędzia technologiczne sprawiają, że zajęcia są ekscytujące i tworzą integracyjne środowiska edukacyjne, które sprzyjają współpracy i ciekawości, jednocześnie umożliwiając nauczycielom zbieranie danych o wynikach uczniów. [85] , [86] , [87] , [88] , [89]
8. Rozwijanie umiejętności pracy w zespole i komunikacji Umiejętności pracy zespołowej i komunikacji to dwa kluczowe atrybuty, które pomagają odnieść sukces jako profesjonalista. Technologie cyfrowe odgrywają zasadniczą rolę w rozwijaniu tych umiejętności. [90] , [91] , [92] , [93]
9. Rozwiązywanie problemów edukacyjnych Uczniowie współpracują, aby rozwiązywać bieżące wyzwania edukacyjne za pomocą platform internetowych. Hackathony okazały się udanym wydarzeniem mającym na celu znalezienie rozwiązań wielu trudnych problemów. Uczniowie mogą wyrażać siebie i współpracować przy zajęciach, dzieląc się swoimi przemyśleniami i pomysłami. [94] , [95] , [96] , [97]
10. Lepszy dostęp do zasobów edukacyjnych Dostęp do zasobów edukacyjnych jest teraz możliwy przez siedem dni w tygodniu. Przechowywanie w chmurze, nagrywanie wideo wykładów i dostępność notatek w wersji elektronicznej ułatwiły studentom dostęp do zasobów w dogodnym dla nich momencie. Nawet rodzice mogą uzyskać dostęp do tych zasobów i sprawdzić jakość wykładów i notatek. [98] , [99] , [100] , [101] , [102]
11. Zwrócenie się do uczniów o wypełnienie sylabusa Nauka wspomagana komputerowo to najbardziej bezpośredni sposób wspierania uczniów poprzez pomoc nauczycielom w ukończeniu programu nauczania. Uczniowie mają różne podstawowe poziomy uczenia się w klasie, a nauczyciele często są zmuszani do nauczania najwyższej warstwy, pozostawiając wielu uczniów w tyle. Technologie te pomogły takim uczniom w ukończeniu programu nauczania. [103] , [104] , [105] , [106]
12. Przekształcił innowacyjny sposób uczenia się Technologia cyfrowa zmieniła sposób, w jaki uczniowie uczą się w klasie, mimo że branża edukacyjna ewoluowała. Uczniowie uczą się umiejętności cyfrowych i są zachęcani do przynoszenia komputerów na zajęcia, aby mogli szybko uzyskać dostęp do różnych materiałów. Uczniowie są zachęcani do odkrywania informacji w nowy i ekscytujący sposób poprzez aplikacje i programy edukacyjne. Nauczyciele mogą korzystać z interaktywnych tablic i klikaczy w klasie, aby wprowadzać i utrwalać wiedzę tematyczną, jednocześnie zmieniając swoje podejście do nauczania. Raportowanie i zarządzanie zadaniami znacznie się zmieniło, zamiast generować prawdziwe karty ocen, które można wysyłać do domu raz w semestrze. Instruktorzy mogą teraz przydzielać, zbierać i oceniać prace za pomocą wyspecjalizowanych systemów zarządzania nauką, informując uczniów i rodziców o ich postępach. [107] , [108] , [109] , [110]
13. Klasy arytmetyczne Narzędzia cyfrowe pomagają uczniom słuchać lekcji matematyki i odpowiadać na nie, pisząc, bazgrając lub dyktując swoje uwagi. Wraz z postępem roku szkolnego i upływem lat technologia cyfrowa będzie wykorzystywana, aby uczynić nauczanie matematyki poprzez praktykę bardziej dostępną dla wszystkich uczniów, niezależnie od zdolności i środowiska uczenia się. Technologie te dają również uczniom możliwość uczenia się lub demonstrowania swoich umiejętności matematycznych na różne sposoby. Ponieważ środowisko uczenia się jest bardziej dynamiczne niż kiedykolwiek, dzisiejsi uczniowie bardzo różnią się od tych, dla których stworzono system edukacyjny. Wraz z rozwojem technologii sale lekcyjne są na wiele sposobów przebudowywane i projektowane na nowo, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom współczesnych cyfrowych uczniów. [111] , [112] , [113] , [114] , [115]
14. Wygodne nauczanie i uczenie się COVID-19 zwiększył rolę technologii w życiu miliardów studentów na całym świecie. Niezależnie od tego, technologia cyfrowa to jedyny sposób, aby instytucja edukacyjna mogła prosperować w tych trudnych czasach. Internetowe zasoby edukacyjne są obecnie powszechnie dostępne. Ponadto system sztucznej inteligencji znacznie usprawnił uczenie się. Inteligencja może samodzielnie zidentyfikować mocne i słabe strony ucznia. Mają dostosowaną strategię uczenia się, aby zapewnić, że każdy uczeń w pełni wykorzysta swój potencjał. Czasami mogą być nawet bardziej satysfakcjonujące niż edukacja w klasie. Koronawirus wstrząsnął całą planetą, a ludzie stopniowo się aklimatyzują. W wyniku pandemii pracownicy biurowi pracują z domu. Ta sytuacja dotyczy wszystkich, a osoby znajdujące się w niekorzystnej sytuacji mają trudności z codziennym życiem. [116] , [117] , [118] , [119]
15. Zmniejsz wymagania dotyczące tablicy Klasa z najbardziej zaawansowanymi technologiami jest obecnie uważana za najlepszą. Wykorzystanie technologii w szkołach miejskich znacznie wzrosło w ostatnich latach. Tablice zostały zastąpione prezentacjami PowerPoint, kursami online i filmami. Obecnie wszystkie szkoły włączają technologię do swoich programów nauczania w jakiejś formie. Kilka szkół zdigitalizowało cały system edukacji, uznając funkcję klas cyfrowych w szkole. Ze względu na rozwój Internetu, telefonów komórkowych, aplikacji mobilnych, tabletów, laptopów i innych gadżetów coraz więcej aspektów dzisiejszego świata staje się cyfrowych. Edukacja cyfrowa zastępuje konwencjonalną edukację w salach lekcyjnych w wielu szkołach i na uczelniach. [120] , [121] , [122] , [123] , [124]
16. Uatrakcyjnianie instrukcji w klasie Nauczanie w klasie stało się bardziej ekscytujące i bardziej partycypacyjne dzięki edukacji cyfrowej. Dzieci są tego coraz bardziej świadome. Nie tylko słuchają tego, co mówi nauczyciel, ale także oglądają to na ekranie. Ułatwia wizualne uczenie się młodzieży. Materiały instruktażowe podczas sesji praktycznych w cyfrowych klasach pozwalają uczniom zwracać większą uwagę na szczegóły dzięki interaktywnym prezentacjom online. Dzięki technologii w klasie uczniowie mają teraz więcej opcji i kontroli nad swoimi doświadczeniami edukacyjnymi. Technologie uczenia się zapewniły również naukowcom większą swobodę w oferowaniu wykładów lub laboratoriów. Studenci mogą oglądać wykłady transmitowane na żywo w określonym czasie, podczas gdy inni mogą samodzielnie oglądać nagrania wykładów, jeśli nie mogą uczestniczyć w sesji na żywo. Ponadto, [125] , [126] , [127] , [128] , [129]
17. Zbudowany program nauczania i materiały pomocnicze Korzystając z nowoczesnych technologii, każdy nauczyciel może stworzyć swój program nauczania i materiały pomocnicze, wykorzystując swoją najbardziej kreatywną stronę do personalizacji nauczania. Chociaż wiele osób preferuje tradycyjne metody nauczania, możliwości są nieograniczone, gdy technologia jest zintegrowana z klasą. Edukacja stała się znacznie bardziej dostępna dzięki szerokiemu wyborowi technik uczenia się i dostępnych stopni. Nauczyciele powinni zastanowić się, dlaczego uczniowie chcą korzystać z technologii w klasie, a nie jej potrzebują. Z pewnością pomoże nauczycielom w śledzeniu postępów uczniów i opracowywaniu innowacyjnych strategii lekcyjnych. Uczniowie, którzy uczą się za pomocą technologii, mogą rozwijać umiejętności, które pomogą im odnieść sukces w przyszłości. [130] , [131] , [132] , [133] , [134]
18. Popraw wyniki uczniów Technologia edukacyjna poprawia wyniki uczniów poprzez systematyczne podejście do procedur instruktażowych i zasobów. Rozpoznaje indywidualne potrzeby, włączając technologię do nauczania w klasie i śledząc postępy uczniów. Instruktorzy muszą odpowiednio przedstawić warunki, o wybrać odpowiednią technologię do realizacji programu nauczania i śledzić wyniki, aby określić powodzenie środków. Nauczyciele mogą wykorzystać informacje oferowane przez zajęcia online, aby dowiedzieć się, którzy uczniowie ucierpieli w poszczególnych klasach i zapewnić dodatkową pomoc i wsparcie. Uczniowie mogą zadawać pytania dotyczące klasy i otrzymywać dodatkową pomoc w trudnej tematyce. [135] , [136] , [137] , [138] , [139]
19. Elastyczna edukacja Dzięki ulepszeniom technologicznym edukacja staje się bardziej elastyczna i dostępna. Stopnie naukowe online i nauka mobilna stają się coraz bardziej popularne, fizyczne granice zostały usunięte, a technologie mogą pomóc pracownikom w kontynuowaniu edukacji. To doskonały sposób dla nauczycieli, aby od samego początku uczyć dzieci, jak organizować i upraszczać swoje zadania. Oprócz zapewniania dzieciom dostępu do informacji, nowoczesna technologia może je ekscytować i wzmacniać. [140] , [141] , [142] , [143] , [144]
20. Studenci nabywają umiejętności samodzielnego uczenia się. Uczniowie mogą budować silne umiejętności samodzielnego uczenia się, korzystając z narzędzi i technologii edukacyjnych. Mogą dowiedzieć się, czego potrzebują, zlokalizować i wykorzystać zasoby internetowe, zastosować zdobytą wiedzę w rozwiązaniu problemu, a nawet przeanalizować komentarze. W konsekwencji zwiększyły swoją produkcję i wydajność. Cyfrowe narzędzia i technologie edukacyjne angażują uczniów i poprawiają umiejętności krytycznego myślenia, stanowiące podstawę do rozwijania analitycznego rozumowania. Ponieważ wymagają od dzieci przestrzegania zasad i konwencji podczas zabawy, interaktywne gry zręcznościowe skutecznie uczą młodych ludzi dyscypliny. Nawet dzieci niezadowolone z innych metod uczenia się mogą grać w gry przez długi czas, ponieważ sama gra jest przyjemna. Pomaga to w rozwijaniu cierpliwości, która jest kolejną niezbędną umiejętnością życiową. [145] , [146] , [147] , [148] , [149]
21. Poszerzaj wiedzę Uczniowie korzystający z cyfrowych narzędzi i technologii nauczania są bardziej zaangażowani i chcą dowiedzieć się więcej. Mogą nawet nie zdawać sobie sprawy, że aktywnie się uczą, ponieważ uczą się poprzez ekscytujące metody, takie jak edukacja rówieśników, praca zespołowa, rozwiązywanie problemów, nauczanie odwrotne, mapowanie koncepcji, grywalizacja, inscenizacja, odgrywanie ról i opowiadanie historii. Ponieważ jest znacznie bardziej wciągająca i zapamiętywana niż duże podręczniki lub jednostronne wykłady, nauka cyfrowa zapewnia głębszy kontekst, szerszy punkt widzenia i bardziej stymulujące działania niż tradycyjne strategie nauczania. W rezultacie uczniowie mogą lepiej łączyć się z informacjami edukacyjnymi. Ponadto często zapewniają bardziej ekscytujące i angażujące podejście do przetwarzania informacji. [150] , [151] , [152] , [153] , [154] , [155]
22. Adresy luk w nauce Wczesne eliminowanie luk w nauce i zwiększanie wzrostu umożliwi każdemu uczniowi personalizację sekwencji uczenia się, co sprawi, że edukacja będzie skuteczniejsza. Oprócz nauczycieli, rodzice mogą korzystać z interaktywnych zajęć, aby zwiększyć zainteresowanie dziecka nauką, ponieważ grywalizacja sprawia, że ​​proces ten jest przyjemniejszy i bardziej wciągający. Rodzice mogą korzystać z zajęć edukacyjnych w Internecie, aby zwiększyć pracę szkolną swoich dzieci. Cyfrowe narzędzia do nauki i technologia zapewniają młodym ludziom zabawę i mnóstwo korzyści dla ich ogólnego rozwoju. Nauka cyfrowa umożliwia uczniom dostęp do większej wiedzy i gwarantuje, że treści można dostosowywać i dostosowywać do ich konkretnych wymagań. Możliwość pomocy każdemu uczniowi w nauce w jego tempie i na trasie jest najważniejszą zaletą cyfrowego uczenia się. [156] , [157] , [158] , [159]
23. Szybko zdobywaj informacje Nauczyciele mogą szybko wymieniać informacje z innymi nauczycielami za pomocą cyfrowych narzędzi i technologii edukacyjnych w czasie rzeczywistym. Rozwój bezpłatnych i otwartych treści i narzędzi stworzył atmosferę ekonomiczną współdzielenia. Sale lekcyjne na całym świecie mogą współpracować w celu dzielenia się pomysłami i doskonalenia uczenia się, zdobywania doświadczenia i umiejętności komunikacyjnych poprzez wdrażanie urządzeń cyfrowych i połączonej edukacji. Zapewniają one również instruktorom równe szanse. Szkoły mogą oszczędzać pieniądze, zapewniając wszystkim uczniom równy dostęp do materiałów edukacyjnych. Uczenie się oparte na problemach jest kładzione na nacisk w cyfrowych rozwiązaniach edukacyjnych i konstruktywnych, opartych na współpracy technikach uczenia się, które kierują uwagę uczniów na rzeczywiste podejście do uczenia się. W szkołach podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, [160] , [161] , [162] , [163] , [164] , [165]
24. E-książki Dzięki postępowi technologicznemu uczniowie mogą teraz szybciej i poprawnie wyszukiwać informacje. Wyszukiwarki i e-booki wypierają tradycyjne podręczniki. Z drugiej strony uczniowie mogą zacząć uczyć się odpowiedzialności w cyfrowym świecie, wprowadzając technologię do klasy. Klasa staje się mikrokosmosem większego środowiska cyfrowego, w którym uczniowie mogą ćwiczyć komunikację, wyszukiwanie i interakcję z innymi cyfrowymi obywatelami. Technologia zwiększyła również możliwości komunikacji i współpracy. Klasy były tradycyjnie izolowane, a współpraca ograniczała się do innych uczniów w tej samej klasie lub budynku. Dzisiejsza technologia zapewnia rodzaje komunikacji i współpracy, które wcześniej były niewyobrażalne. Dzieci mogą dzielić się swoją wiedzą z uczniami innych szkół w całym kraju. [166] , [167] , [168] , [169] , [170] , [171]
25. Platforma MOOC Studenci korzystają z MOOC, aby poprawić swoje referencje i talenty. Umożliwia milionom uczniów, których nie stać na edukację, zwiększenie szans na zatrudnienie poprzez zapewnienie im dostępu do różnych kursów opartych na umiejętnościach. Dzięki MOOC studenci i pracujący profesjonaliści mogą uczyć się w swoim tempie, z dowolnego miejsca iw dowolnym czasie. Ponadto niektóre kursy wykładowe oferowane za pośrednictwem tej platformy kończą się certyfikatem, który instytuty i przedsiębiorstwa uznają za krok we właściwym kierunku. Zgodnie z najnowszymi trendami zajęcia online prowadzone za pośrednictwem platformy MOOC mają spory rynek. Studenci zapisani na studia zawodowe i pracujący menedżerowie są bardziej zmotywowani do doskonalenia swoich umiejętności, aby skorzystać z rosnących możliwości zatrudnienia w wyspecjalizowanych branżach. Spersonalizowane nauczanie oparte na MOOC staje się coraz bardziej popularne. [172] , [173] , [174] , [175] , [176]
26. Nauka instruktażowa oparta na wideo Wśród uczniów dominuje nauczanie mieszane oparte na technologiach z rozrywką i edukacją instruktażową opartą na wideo. Ten rodzaj nauczania-uczenia się jest wysoce partycypacyjny. Ta forma nauczania obejmuje nie tylko audio-wideo, ale także aplikacje instruktażowe, podcasty, eBooki i tak dalej. Dzieci są zachwycone odkrywaniem nowych koncepcji za pośrednictwem tych platform cyfrowych. Ponieważ Internet staje się bardziej ekonomiczny i dostępny, w przyszłości nastąpi bardziej znaczące połączenie cyfrowych i konwencjonalnych metod nauczania-uczenia się. Edukacja online zapewnia bezpłatnie dostępne materiały do ​​nauki, nauczania i badań. Umożliwia uczniom korzystanie z szerokiej gamy materiałów do nauki publicznie dostępnych w Internecie, tworząc w ten sposób środowisko do samodzielnej nauki. [177] , [178] , [179] , [180]
27. Zwiększone możliwości edukacyjne Efektywne wykorzystanie technologii niewątpliwie zwiększy możliwości edukacyjne. Uczniowie mają teraz dostęp do szerokiej gamy zasobów internetowych i czasopism związanych z ich tematyką studiów za pośrednictwem komputerów i urządzeń przenośnych, co pozwala im uzyskać dodatkowe informacje do pracy szkolnej. Ponadto platformy cyfrowe zapewniają studentom niezawodne i wysokiej jakości dane z ich komputerów PC, w dowolnym miejscu i czasie. Oprócz zasobów informacyjnych technologia w edukacji umożliwia studentom kontakt z profesjonalistami akademickimi na całym świecie. Technologia w edukacji to największa rewolucja w nauczaniu, jaka kiedykolwiek miała miejsce. [181] , [182] , [183] ​​, [184]
28. Uzyskaj dostęp do aktualnych materiałów dydaktycznych Dzięki najnowszym osiągnięciom technologicznym uczniowie mogą teraz uzyskać dostęp do najbardziej aktualnego nauczania. Tradycyjny paradygmat pasywnego uczenia się został zakwestionowany, a dzięki postępowi technologicznemu nauczyciele mogą bezpośrednio angażować uczniów w bardziej efektywne metody uczenia się. [185] , [186] , [187]
29. Przełamać wszystkie bariery edukacyjne Technologia przełamuje wszelkie bariery edukacyjne, umożliwiając uczniom i instruktorom komunikację w czasie rzeczywistym i naukę w sposób wykraczający poza czas i lokalizację. Rzeczywiście, klasy oparte na technologii zapewniają uczniom wyjątkowe środowisko do nauki skomplikowanych przedmiotów w prosty sposób. Pełne i rygorystyczne doświadczenie edukacyjne nadałoby nowy wymiar ich nauce i pomogłoby im w osiągnięciu sukcesu akademickiego. Integracja technologii rozpoczyna się w szkole podstawowej i przechodzi do szkoły średniej i wyższej. [188] , [189] , [190]
30. Oferuj korzyści dla środowiska Korzystanie z technologii w klasie przynosi również korzyści dla środowiska. Instytucje mogą zaoszczędzić pieniądze na tuszu i papierze, przechowując ważne dokumenty w jednym cyfrowym miejscu. Jest mniejszy transport uczniów i więcej emisji wtórnych, ale nic nie zastąpi fizycznych interakcji między uczniami a nauczycielami. [191] , [192] , [193]
31. Dynamiczna nauka Nauczyciele mogą korzystać z technologii, aby stworzyć bardziej dynamiczne i ekscytujące środowisko uczenia się. Technologia zapewnia również dynamiczne środowisko klasowe poprzez digitalizację podręczników oraz włączenie linków i kodów QR do studiowania i oceniania przedmiotów kursu. Doświadczeni technologicznie nauczyciele mogą skorzystać na pojawieniu się nowych technologii. Wykorzystywane jest na przykład oprogramowanie do specjalistycznych zajęć lub tworzenia odwróconych klas. W tym scenariuszu uczniowie mogą oglądać nagrane wcześniej wykłady jako pracę domową i przychodzić na zajęcia gotowi do omówienia tematów i informacji. Nowe instrumenty cyfrowe w salach lekcyjnych wymagają zarządzania i szkolenia. Nauczyciele muszą być produktywni w klasie i online, korzystając z różnych ekranów i platform technologicznych. Internet i inne technologie cyfrowe zdaniem nauczycieli [194] , [195] , [196] , [197]
32. Zmniejsz obciążenie nauczycieli Nowe technologie wprowadzane są poprzez automatyzację powtarzalnych procedur i elementów procesu edukacyjnego. Dostępne są narzędzia do opracowywania i oceniania egzaminów. Większość opublikuje wyniki w bazie danych, w której można łatwo zweryfikować wyniki każdego ucznia. Komunikacja z uczniami i ich rodzinami wymaga czasu. Nauczyciele mogą korzystać z mediów społecznościowych i SMS-ów, aby dotrzeć do całej społeczności i prowadzić indywidualne rozmowy z każdym uczniem i rodzicem. Ułatwiają one arkusze kalkulacyjne online, aktualizowanie kont w sieciach społecznościowych i organizowanie informacji kontaktowych. [198] , [199] , [200] , [201]
33. Ocenianie uczniów w czasie rzeczywistym Technologia cyfrowa może zrewolucjonizować doświadczenia uczniów związane z nauką w klasie i poza nią. Technologia umożliwia nam nowe sposoby interakcji, budowania wiedzy, oceniania uczniów w czasie rzeczywistym i przygotowywania uczniów do życia w coraz bardziej cyfrowym świecie. Istnieją możliwości dla instruktorów, aby wymyślić na nowo techniki instruktażowe, uczyć się i pracować wydajniej, aby poprawić samopoczucie. Odpowiednia technologia w środowisku edukacyjnym jest zatem oceniana pod kątem jej zdolności do spełnienia celów edukacyjnych. [202] , [203] , [204]
34. Przejście na hybrydowe nauczanie i uczenie się Hybrydowe nauczanie i uczenie się obejmuje dodatkowe i bezpłatne korzystanie z nauczania i uczenia się online i offline. To jest przyszłość i wynik Edukacji 4.0. [205] , [206] , [207]

 

Przy dzisiejszym rozwoju technologicznym instruktorzy muszą nauczyć się korzystać z różnych gadżetów, takich jak smartfony i tablety. Nauczyciele muszą również wykorzystać wszystkie dostępne zasoby internetowe, aby mieć pewność, że ich materiały są żywe, interesujące i aktualne. Technologia to nie tylko granie w gry wideo i oglądanie filmów animowanych. O korzyściach decyduje sposób, w jaki uczniowie, rodzice i nauczyciele wykorzystują technologię do ulepszania edukacji. Kiedy technologia jest skutecznie wykorzystywana do celów dydaktycznych, doświadczenie edukacyjne poprawia się, a uczniowie stają się zainteresowani. Zapewnienie kompatybilności systemów e-learningu z nowymi inteligentnymi urządzeniami, takimi jak telefony i tablety, było istotnym elementem ułatwiania dostępu i szybszego wdrażania cyfrowego uczenia się. Specjalistyczne materiały edukacyjne, takie jak animacje, gry lub systemy oparte na sztucznej inteligencji, przeznaczone wyłącznie do tego celu edukacyjnych, są również uwzględnione. Innowacje oparte na technologii pomogły ułatwić uczenie się w różnych grupach wiekowych i tematycznych. Znaczenie Big Data i zastosowanie analityki do uczenia się było istotną, ale generalnie pomijaną częścią technologii edukacyjnych [208], [209]. Szkoły i instytucje edukacyjne zdają sobie sprawę z wartości kompleksowych danych o wynikach uczniów i instruktorów, rozszerzając wykorzystanie wirtualnych sal lekcyjnych, platform e-learningowych i egzaminów online.

5 . Wyzwania technologii cyfrowych w edukacji

Technologia edukacyjna nie jest pozbawiona trudności, zwłaszcza we wdrażaniu i użytkowaniu. Podnoszone są również kwestie dotyczące nadmiernego czasu spędzanego przed ekranem, skuteczności wykorzystania technologii przez instruktorów oraz obawy dotyczące uczciwości technologii. Treści stały się bardziej znaczące w wyniku problemu z COVID-19. Nauczyciele muszą generować i komentować treści edukacyjne online, zachęcając uczniów do analizowania tematu pod różnymi kątami. Co więcej, podczas gdy niektórzy uczniowie odnoszą sukcesy w środowisku nauki online, inni mają trudności z powodu różnych czynników, w tym braku wsparcia. Na przykład uczeń, który wcześniej cierpiał w bezpośrednich okolicznościach, może cierpieć znacznie bardziej w obecnej sytuacji. Osoby te mogły polegać na usługach, które nie są już dostępne. Jednak edukacja onlinemoże sprawiać instruktorom trudności, szczególnie w obszarach, w których nie jest to normą [ 210 , 211 , 212 ].

Niektóre przyczyny kryzysów edukacyjnych są powszechnie znane. Jednym z kluczowych czynników jest niska jakość nauczania. Nauczycielom często brakuje wiedzy na dany temat i przeszli niewielkie szkolenie. Istnieją rozwiązania technologiczne w tym zakresie, które mogą być pomocne zarówno w szkoleniu instruktorów, jak i instruowaniu uczniów. Technologie mogą zapewniać szkolenie w trakcie pracy lub połączenie szkolenia online i osobistego. Ponadto istnieją dowody na to, że instruktorzy wymagają lepszych zachęt. Mogą edukować, ale brakuje im do tego motywacji. Mimo że edukacja zawsze wykraczała poza konwencjonalną klasę, zmieniające się okoliczności i skala kontekstów cyfrowych i zdalnych wymagają znacznej adaptacji, przygotowania, wsparcia i zaangażowania. Ograniczony lub brak kontaktu z uczniami, ponowne przemyślenie zaangażowania, docierania, podejścia do nauczania,uczenie się i nauczanie . [ 213 , 214 , 215 ].

Istnieją również dowody na to, że interwencje o niskim poziomie zaawansowania technologicznego mające na celu „nauczanie na odpowiednim poziomie” mogą znacząco wpływać na uczenie się. Ponieważ rozwiązania o niskim poziomie zaawansowania technologicznego są tańsze, a środki finansowe ograniczają zubożałe narody, konieczne jest staranne zbadanie, aby ustalić, czy rozwiązania zaawansowane lub niskotechnologiczne są lepsze, czy nie. Nauczyciele uczą za pomocą wideo, ale nie zawsze uczą lepiej, niż gdyby stali przed salą lekcyjną. Oferowane i podejmowane są bardziej masowe otwarte kursy online, ale wiele z nich nie jest przeznaczonych dla szkół podstawowych i nie zajmuje się kwestią uczenia się. Wymaga sprzętu i łączności w domu, niedostępnych dla dzieci w domach o niskich dochodach. Grywalizacja i inne strategie mogą zachęcać młodzież do poświęcania większej ilości czasu na naukę. Na koniec weź pod uwagę, że skuteczne efekty uczenia się można uzyskać bez korzystania z technologii edukacyjnych [216] , [217] .

Niektórzy uczniowie mają trudności w wyniku nauczania online. Niektórzy studenci pochodzą z rodzin o niskich dochodach i nie mają telefonów komórkowych w swoich domach; w ten sposób walczą w szkole. Miliony młodych ludzi po prostu nie mają dostępu do internetu w domu. Uczniowie poniżej 15 roku życia wcześnie przyswajają tę złożoną technologię, mimo to borykają się ze słabym wzrokiem i bólami pleców. Nauczyciele również mają trudności, ponieważ niektórzy są zupełnie niedoświadczeni w zakresie technologii cyfrowych. Mimo to robią wszystko, co w ich mocy, aby kształcić swoje dzieci poprzez zajęcia online. Studenci szkół wyższych, którzy wybierają więcej przedmiotów praktycznych niż teoretycznych, stają przed podobnymi wyzwaniami, ponieważ wiedza praktyczna nie jest osiągalna w programach internetowych [ 218 , 219 ].

Chociaż technologię można uznać za jeszcze jeden sposób na oszukiwanie, możliwe jest zaprojektowanie zadań i ocen w taki sposób, aby takie zdarzenie było mało prawdopodobne. Z drugiej strony, egzaminy z otwartej książki mogą być wykorzystywane do podkreślania rozwiązywania problemów i mistrzostwa nad zapamiętywaniem. Czasochłonne procesy, takie jak śledzenie obecności i wyników uczniów, można przyspieszyć dzięki automatyzacji. Ze względu na swój obiektywny charakter narzędzia angażujące mogą pomóc w przyspieszeniu oceniania za pisanie zadań, konwersacje i uczestnictwo oraz odpowiadać na typowe pytania uczniów. Bez odpowiedniej technologii informacyjnej i komunikacyjnejsprzęt, łączność z Internetem/siecią komórkową, zasoby instruktażowe i szkolenie nauczycieli, uczniowie nie mogą uczestniczyć w kształceniu na odległość. Uczniowie z miejsc ubogich w zasoby, odizolowanych obszarów wiejskich i gospodarstw domowych o niskich dochodach są bardziej narażeni na pozostawanie w tyle. Osoby niepełnosprawne lub posługujące się w domu językiem innym niż angielski będą wymagały dodatkowej, zindywidualizowanej pomocy.

6 . Dyskusja

Technologie cyfrowe pozwalają uczniom poznawać świat i podróżować w odległe miejsca, nie wychodząc z komputera. Zaproszenie prelegenta, aby porozmawiał z klasą o swojej wiedzy, jest wspaniałym urozmaiceniem każdego planu lekcji. Systemy wideokonferencyjne ułatwiają spotkanie eksperta w danej dziedzinie twarzą w twarz z naszą klasą, bez względu na to, gdzie się znajduje. Z łatwością zorganizujemy klasową wideokonferencję z dziećmi z innej placówki. Ankiety internetowe i inne technologie cyfrowe angażują wszystkich uczniów, nieśmiałe dzieci, które normalnie nie podniosłyby ręki w klasie. Narzędzia zaangażowania online umożliwiają regularne sprawdzanie uczniów w celu uzyskania opinii na temat materiałów szkoleniowych i zadań. Spostrzeżenia uczniów można również wykorzystać do zidentyfikowania obszarów, w których uczniowie mogą mieć trudności. Systemy reagowania uczniów promują obywatelstwo cyfrowe w klasie, umożliwiając uczniom udział w zajęciach, a jednocześnie będąc nagradzanymi. Szkoły odgrywają istotną rolę w naszych społecznościach, a ich zamknięcie ma daleko idące konsekwencje dla dobrostanu psychicznego wielu rodzin i dzieci. Technologie cyfrowe z łatwością podejmą to wyzwanie. Nauka online pozwala uczniom uczyć się w swoim tempie, wstrzymywać i ponownie oglądać filmy oraz samodzielnie przeglądać treści kursu.

Quizy to kolejna aktywna strategia uczenia się, w której może pomóc technologia edukacyjna. Uczniowie mogą rozpocząć wspólną pracę nad projektem w klasie i płynnie współpracować, komunikować się i przekazywać sobie nawzajem pomysły, korzystając z mediów społecznościowych, tablic interaktywnych i innych technologii. Fizyczne i społeczne ograniczenia pozwalają uczniom współpracować z dowolnego miejsca iw dowolnym czasie. Technologia umożliwiła również uczniom włączanie się w spontaniczne dyskusje i uzyskiwanie natychmiastowych odpowiedzi na wszelkie trudności lub pytania dotyczące danego tematu. Ze względu na naukę we własnym tempie i indywidualne różnice, uczniowie praktycznie zawsze kończą swoją pracę w różnym czasie. Kiedy tak się dzieje, utrzymanie uwagi uczniów jest tak proste, jak zapewnienie im dostępu do filmów edukacyjnych, gier opartych na kursach lub interaktywnych narzędzi edukacyjnych. W rezultacie, studenci o szybszym tempie nie muszą już czekać, aż wszyscy ich koledzy skończą, zanim będą mogli kontynuować naukę, podczas gdy uczniowie o wolniejszym tempie nie będą już mieli pokusy pośpiechu. Ten program Edukacja 4.0 zostanie wdrożony w przyszłych szkołach w celu poprawy edukacji i lepszego przygotowania następnej generacji potencjału. Co więcej, sztuczna inteligencja pomoże samochodom bez kierowcy podróżować efektywniej i zredukować emisje. Naukowcy zajmujący się materiałami wykorzystują sztuczną inteligencję do produkcji biodegradowalnych substytutów tworzyw sztucznych i technik oczyszczania naszych mórz. Recykling i upcykling mogą wydawać się prostymi procedurami, ale są bardzo skutecznymi instrumentami zwiększania wysiłków na rzecz zrównoważonego rozwoju. Recykling jest przełomem dla zrównoważonego rozwoju,

7. Przyszłość technologii w edukacji

Małe, średnie i duże firmy zajmujące się technologiami edukacyjnymi zaczęły się w przyszłości mnożyć i oferują instytucjom akademickim różne nowe rozwiązania cyfrowe. Poprawi to jakość infrastruktury cyfrowej w całym kraju, czyniąc innowacyjne technologie edukacyjne bardziej dostępnymi dla większych mas. Przewidujemy usunięcie wszystkich granic językowych i lepszą dostępność online zasobów edukacyjnych w językach regionalnych. Programy e-learningowe i m-learningowe zapewniają uczniom i nauczycielom dostęp do ogromnej puli treści informacyjnych. Podczas gdy technologia będzie odgrywać zasadniczą rolę w kształtowaniu przyszłości edukacji, zapewnienie efektywnego wykorzystania nowych narzędzi dydaktycznych będzie wymagało nowego pokolenia nauczycieli, którzy rozumieją znaczenie relacji międzyludzkich w klasie. Mogą one prowadzić do satysfakcjonującej i angażującej kariery edukacyjnej. Studenci zdobywają wiedzę i umiejętności niezbędne do zastosowania nowej technologii edukacyjnej, aby zmaksymalizować swoje korzyści na dzień dzisiejszy iw przyszłości. W nadchodzących latach trendy edukacyjne będą napędzać falę rosnących możliwości Internetu i przepustowości sieci, ułatwiając wprowadzanie innowacyjnych technologii do sal lekcyjnych. Jednak nie ma kompletnego substytutu nauczania i uczenia się w trybie offline (w klasie). W ten sposób dotarliśmy do ery hybrydy ułatwiając wprowadzanie innowacyjnych technologii do sal lekcyjnych. Jednak nie ma kompletnego substytutu nauczania i uczenia się w trybie offline (w klasie). W ten sposób dotarliśmy do ery hybrydy ułatwiając wprowadzanie innowacyjnych technologii do sal lekcyjnych. Jednak nie ma kompletnego substytutu nauczania i uczenia się w trybie offline (w klasie). W ten sposób dotarliśmy do ery hybrydy nauczanie i uczenie się, w których systemy online i offline są zintegrowane w celu poprawy wyników i są przewidywane jako wynik wdrażania Edukacji 4.0

8 . Wniosek

Technologia cyfrowa w klasie odnosi się do różnych programów i gadżetów, które mają pomóc uczniom ze szczególnymi potrzebami w zakresie ułatwień dostępu. Najskuteczniejszym sposobem na zmniejszenie liczby powtarzalnych, czasochłonnych obowiązków podejmowanych przez nauczyciela jest wykorzystanie technologii w klasie. Aplikacje technologii edukacyjnych mogą zaoszczędzić dużo czasu i energii, automatyzując lub częściowo automatyzując codzienne operacje, takie jak śledzenie obecności i monitorowanie wyników. Uczniowie uczą się, jak odpowiedzialnie i strategicznie korzystać z technologii, co może pomóc im w podejmowaniu decyzji i rozwijaniu samodyscypliny. Technologia w edukacji może pomóc uczniom przygotować się do uczenia się przez całe życie. Technologie te zapewniają uczniom wirtualny świat i swobodę dostępu do wiedzy cyfrowej zgodnie z ich stylami uczenia się. Dzięki narzędziom do tworzenia treści cyfrowych, które dostosowują nauczanie i uczenie się, uczniowie mogą uczyć się we własnym tempie. Cyfrowa klasa wykorzystuje urządzenia elektroniczne i oprogramowanie do instruowania uczniów i włącza technologię do edukacji. Tradycyjna klasa zostaje przekształcona w cyfrową klasę za pomocą komputerów i Internetu. Uczniowie mogą uczyć się efektywniej i śledzić swoje postępy za pomocą technologii i zaawansowanego sprzętu. W nadchodzących dniach technologie te zostaną z powodzeniem wdrożone w edukacji, aby poprawić cyfrowe środowisko uczenia się i wydajność uczniów. Nowoczesne technologie odegrały kluczową rolę w skomplikowanej analizie danych i zarządzaniu nimi w celu podejmowania długoterminowych decyzji w obszarach takich jak zmiana klimatu, bezpieczeństwo powietrza i wody, ochrona różnorodności biologicznej, odporność na katastrofy itp. Technologie te odnoszą się do innowacji uwzględniających zasoby naturalne, a jednocześnie promujących wzrost gospodarczy i społeczny. Mają one na celu radykalne zmniejszenie problemów środowiskowych i ekologicznych przy jednoczesnym wytwarzaniu produktu długoterminowego. Technologie te zmniejszają degradację, zanieczyszczenie i inne negatywne skutki dla środowiska.

Deklaracja konfliktu interesów

Brak

Bibliografia

,,,
a
Department of Mechanical Engineering, Jamia Millia Islamia, New Delhi, India
b
Department of Mechanical Engineering, Galgotias College of Engineering and Technology, Greater Noida, India
c
Department of Industrial & Production Engineering, G.B. Pant University of Agriculture & Technology, Pantnagar, Uttarakhand, India

Cytowane przez (0)