Kiedy pożary i dym przetoczyły się przez Oregon w 2020 roku, rodzina Lyry Johnson zaplanowała ewakuację swojego domu w pobliżu Portland. Johnson, wówczas 14-letnia, została poinformowana, że być może będzie musiała szybko nauczyć się prowadzić samochód – pomimo braku prawa jazdy – aby zapewnić babci bezpieczeństwo.
Na szczęście niebezpieczeństwo minęło, zanim Johnson została zmuszona do przejęcia steru, ale stanęła twarzą w twarz z realiami zmian klimatycznych. Johnson, obecnie 17-letni uczeń liceum w Lake Oswego, był jednym z przywódców uczniów, którzy w tym roku namawiali prawodawców z Oregonu do wymagania edukacji w zakresie zmian klimatu na wszystkich poziomach w szkołach w Oregonie.
„Naprawdę ważne jest, aby zintegrować to, gdy jesteś młody, więc masz tę wiedzę i czujesz, że możesz coś zmienić, zamiast być rzucanym na ciebie i czuć się jak koniec świata” – powiedziała.
Johnson jest przewodniczącą szkolnego zespołu Green Team, studenckiej grupy zajmującej się zrównoważonym rozwojem, i pomogła w ustanowieniu w tym roku programu kompostowania w celu zmniejszenia ilości odpadów.
„Dało mi to wiele nadziei i ważne jest, aby uczniowie mieli tego rodzaju praktyczne doświadczenie” – powiedziała. „Kiedy faktycznie coś robisz i widzisz postępy, może to znacznie zmniejszyć ten niepokój. Dzieci powinny mieć możliwość doświadczania tego, gdziekolwiek się znajdują”.
Ustawa z Oregonu nie przyspieszyła tej sesji, ale New Jersey w zeszłym roku szkolnym stało się pierwszym stanem, który włączył lekcje o zmianie klimatu do swoich standardów edukacyjnych od przedszkola do 12 klasy. Connecticut będzie drugim stanem, który to zrobi, począwszy od przyszłego miesiąca.
Kilka innych stanów rozważa podobne środki, a niektóre zapewniły fundusze na możliwości uczenia się o klimacie. Większość stanów przyjęła standardy uwzględniające zmiany klimatu, ale eksperci ds. edukacji twierdzą, że przedmiot ten jest nauczany nierówno i zwykle ogranicza się do zajęć z przedmiotów ścisłych. Niektórzy nauczyciele twierdzą, że rośnie świadomość, że zmiany klimatu wymagają bardziej kompleksowego podejścia.
„Dzisiejsi studenci to jutrzejsi konsumenci, pracownicy i wyborcy” — powiedział Glenn Branch, zastępca dyrektora National Center for Science Education, organizacji non-profit z siedzibą w Oakland w Kalifornii. „Coraz częściej będą musieli stawić czoła konieczności podejmowania decyzji w kwestiach związanych ze zmianami klimatycznymi”.
Wysiłki mające na celu wymaganie uczenia się o zmianach klimatycznych były głównie proponowane w stanach postępowych. Niektórzy obserwatorzy kwestionowali, czy wysiłki mające na celu ustanowienie standardów nauczania za pomocą ustawodawstwa mogą kolidować z typowym wieloletnim procesem nadzorowanym przez stanowe rady ds. Edukacji.
Tymczasem przywódcy niektórych konserwatywnych stanów twierdzą, że główny nurt nauki o klimacie jest atakiem na przemysł paliw kopalnych, a niektórzy naciskają na szkoły, aby uczyły „obu stron” (przedstawiały w programach nauczania stanowisko obu stron. [Red.]).
„Myślę, że kontrowersyjne są różne poglądy na temat zakresu zmian klimatu i rozwiązań mających na celu zmianę klimatu” — powiedział przedstawiciel stanu Ohio Jerry Cirino, republikanin, w rozmowie z Energy News Network .
Ustawa z Oregonu, którą popierał Johnson i inni, nakazywałaby dystryktom szkolnym nauczanie o zmianach klimatycznych z naciskiem na lokalne skutki i rozwiązania. Zwolennicy powiedzieli, że ustawodawcy ogólnie popierają, ale chcą zobaczyć bardziej szczegółowy plan z wytycznymi i zasobami, aby pomóc szkołom w spełnieniu nowej dyrektywy. Ustawa nie została poddana pod głosowanie w komisji, ale zwolennicy mają nadzieję, że nowy projekt zostanie przyjęty na następnej sesji legislacyjnej.
Breck Foster, jeden z nauczycieli Johnsona, jest członkiem zarządu Oregon Green Schools, organizacji non-profit zajmującej się edukacją klimatyczną i zrównoważonym rozwojem. Znalazła sposoby na włączenie nauki o klimacie do swoich nauk społecznych i zajęć z hiszpańskiego.
„Dzieci rozumieją mrok i zgubę, a w ich komentarzach jest dużo fatalizmu, ale nie mają świadomości wielu faktów” – powiedział Foster, który zasiada również w komitecie sterującym Oregon Educators for Climate Education, grupy który naciskał na rachunek. „Powiązanie tego z ideą wdrażanych polityk i wyznaczanych celów było dla nich bardzo pouczające”.
Na pierwszy ogień idzie New Jersey
Pierwsza dama New Jersey, Tammy Murphy, przewodziła naciskom na nowe stanowe standardy, które zostały przyjęte w 2020 roku przez stanową Radę Edukacji. Powiedziała, że dzieci już widzą skutki zmian klimatycznych, powołując się na pożary lasów w Kanadzie na początku tego miesiąca, które spowijały północny wschód dymem.
„Nasze dzieci widzą to tak samo jak my” – powiedziała w wywiadzie dla Stateline. „Schować głowy w piasek i udawać, że niebo nie jest pomarańczowe – oni to rozumieją”.
New Jersey wymaga, aby szkoły włączały lekcje o zmianie klimatu do prawie wszystkich przedmiotów, nie tylko przedmiotów ścisłych, ponieważ „uczniowie mają różne sposoby uczenia się, a każdy uczeń ma swoją ulubioną lekcję” – powiedział Murphy.
Aby pomóc szkołom spełnić nowe wytyczne, stan stworzył plany lekcji i rozwoju zawodowego dla nauczycieli oraz oferuje miliony dolarów dotacji na wsparcie praktycznej nauki. Stan ustanowił te zasoby we współpracy z takimi grupami, jak Sustainable Jersey, sieć non-profit, która certyfikuje gminy i szkoły w zakresie standardów zrównoważonego rozwoju.
Te narzędzia, powiedział Randall Solomon, dyrektor wykonawczy Sustainable Jersey, są tak samo ważne jak same standardy.
„Nie można po prostu machać magiczną różdżką i oczekiwać, że 150 000 nauczycieli i 2500 szkół będzie koordynować nauczanie o zmianach klimatycznych” – powiedział. „Aby naprawdę umożliwić im robienie tego dobrze, konieczne jest opracowanie zasobów i narzędzi, szkolenie oraz znalezienie sposób śledzenia postępów”.
W przyszłym miesiącu szkoły w Connecticut będą również zobowiązane do nauczania o zmianach klimatu na wszystkich poziomach, po uchwaleniu ostatniej sesji legislacyjnej prawa stanowego.
„Każde dziecko, z którym rozmawiam i z którym pracuję, myśli o tym, co jest numerem 1, to jest kryzys egzystencjalny ich życia” – powiedziała stanowa kongresmanka Christine Palm, Demokratka, która sponsorowała środek, który był schowany w większy rachunek budżetowy.
Łącznie z rozwiązaniami
Kilka innych stanów, w tym Kalifornia, Massachusetts i Nowy Jork, rozważa ustawy, które wymagałyby więcej nauki o zmianach klimatu w szkołach publicznych.
„To bardzo ważny temat i chcę się upewnić, że dzieje się tak w całym stanie, a nie tylko w niektórych regionach” – powiedział przedstawiciel stanu Massachusetts Danillo Sena, demokrata, który zasponsorował projekt ustawy uwzględniającej zmiany klimatyczne w nauczaniu stanowym standardy.
Sena powiedział, że ma nadzieję, że projekt ustawy zostanie rozpatrzony w tym roku.
Inne stany, w tym Maine i Waszyngton, zapewniły fundusze na wsparcie rozwoju zawodowego i możliwości szkolenia nauczycieli w kwestiach klimatycznych.
Centrum Zielonych Szkół, projekt organizacji non-profit US Green Building Council, która promuje i certyfikuje zrównoważone budynki, opublikowało w zeszłym tygodniu raport na temat znaczenia edukacji w zakresie zmian klimatu.
Anisa Heming, dyrektor centrum, zauważyła, że wielu młodych liderów stało się potężnymi orędownikami zmian klimatu, a wielu dzisiejszych studentów będzie musiało pracować w nowych dziedzinach, takich jak czysta energia.
„Dzieci mają tendencję do wycofywania się, jeśli nie mają poczucia, że istnieją rozwiązania, że mają jakąś władzę w danej sytuacji, a dorośli wokół nich działają” – powiedziała. „Musimy uzbroić ich w rozwiązania, a następnie sami musimy działać, aby mogli zobaczyć, że te rozwiązania są poważne”.
Sceptycy klimatyczni
Jednak przywódcy w niektórych stanach chcą popchnąć edukację dotyczącą zmian klimatycznych w innym kierunku. Cirino, prawodawca z Ohio, zaproponował projekt ustawy, który „pozwoli i zachęci uczniów do wyciągania własnych wniosków” w kwestiach takich jak zmiany klimatu.
Cirino nie odpowiedział na prośbę Stateline o komentarz.
A w Teksasie stanowa Rada Edukacji poleciła szkołom na początku tego roku dostarczenie podręczników, które przedstawiają „pozytywne” aspekty paliw kopalnych i sugerują, że wzrost temperatury jest spowodowany naturalnymi cyklami, donosi Scientific American . Członek zarządu Patricia Hardy, która opracowała projekt zasad, powiedziała publikacji, że paliwa kopalne pomagają finansować szkoły w Teksasie i powiedziała, że nauczyciele nie powinni „tylko prezentować jednej strony”.
Hardy nie odpowiedział na prośbę o komentarz.
Dwadzieścia stanów przestrzega standardów nauki nowej generacji opracowanych przez konsorcjum stanów i grup edukacyjnych, które zajmują się zmianami klimatycznymi, najczęściej na lekcjach przedmiotów ścisłych. Kolejne 24 stany uchwaliły podobne własne standardy. Ale do sześciu skrajnych stanów należą Floryda i Teksas, z ogromną liczbą studentów.
Oddział, wraz z grupą zajmującą się edukacją naukową, powiedział, że standardy są nauczane niekonsekwentnie, często dlatego, że sami nauczyciele nie mieli kursów na temat zmian klimatycznych. To sprawia, że większości uczniów brakuje wszechstronnej edukacji na temat zmian klimatu, wymaganej obecnie w New Jersey.
Liderzy w New Jersey twierdzą, że ich pierwszy rok szkolny zgodnie z nowymi wymogami był sukcesem, chociaż niektórzy nauczyciele nie czują się jeszcze w pełni komfortowo. Mają nadzieję, że stanowe standardy, wraz z zasobami opracowanymi w celu pomocy szkołom w adaptacji, mogą stanowić szablon dla innych.
„Rozpaczliwie pragnę, aby inne stany do nas dołączyły” — powiedziała Murphy, pierwsza dama stanu New Jersey. „To wspaniale, że następne pokolenie studentów z New Jersey będzie właścicielem tej przestrzeni, ale nie rozwiążemy problemu zmian klimatu na własną rękę”.
Ta historia została pierwotnie opublikowana przez Stateline, które podobnie jak Biuletyn jest częścią States Newsroom, sieci biur informacyjnych wspieranych przez dotacje i koalicję darczyńców jako publiczna organizacja charytatywna 501c(3).
„To jest kryzys egzystencjalny”: nacisk na edukację dotyczącą zmian klimatycznych
Niektóre stany chcą stworzyć standardy dla klas.
Artykuły New Hampshire Bulletin mogą być ponownie publikowane online lub w formie drukowanej na licencji Creative Commons CC BY-NC-ND 4.0. Redakcja prosi o edytowanie tylko w celu zmiany stylu lub skrócenia, podanie odpowiedniego źródła i linku do naszej strony internetowej. Zapoznaj się z wytycznymi dotyczącymi ponownego publikowania zdjęć i grafiki.