Stany osłabiają ograniczenia dotyczące pracy dzieci prawie 8 dekad po tym, jak rząd USA ograniczył wykorzystywanie dzieci w charakterze siły roboczej / John A. Fliter i Betsy Wood

0
216
Fot.: Gubernator Kim Reynolds, pokazana tutaj na zdjęciu z akt z 4 maja 2023 r., podpisała ustawę 26 maja, która rozluźnia niektóre przepisy dotyczące pracy dzieci w stanie Iowa. (Zdjęcie: Robin Opsahl/Iowa Capital Dispatch)

 

Ruch mający na celu osłabienie amerykańskiej ochrony pracy dzieci na szczeblu stanowym rozpoczął się w 2022 r. Do czerwca 2023 r. Arkansas, Iowa, New Jersey i New Hampshire uchwaliły tego rodzaju przepisy, a ustawodawcy w co najmniej ośmiu kolejnych stanach wprowadzili podobne środki.

Przepisy generalnie ułatwiają dzieciom w wieku od 14 do 17 lat dłuższą i późniejszą pracę – oraz w zawodach, które wcześniej były niedostępne dla nieletnich.

Kiedy 26 maja 2023 r. gubernator stanu Iowa, Kim Reynolds, podpisała nowe, bardziej liberalne prawo dotyczące pracy dzieci, republikański przywódca powiedział, że środek ten „pozwoli młodym dorosłym rozwijać swoje umiejętności na rynku pracy”.

Jako naukowcy zajmujący się pracą dzieci uważamy, że argumenty Reynoldsa i innych podobnie myślących polityków, których używają dzisiaj, aby usprawiedliwić zniesienie ochrony pracy dzieci, są echem starszych uzasadnień sprzed dziesięcioleci.

Wielu konserwatystów i liderów biznesu od dawna twierdzi, opierając się na połączeniu podstaw ideologicznych i ekonomicznych, że federalne przepisy dotyczące pracy dzieci nie są konieczne. Niektórzy sprzeciwiają się temu, by rząd określał, kto nie może pracować. Konserwatyści kulturowi twierdzą, że praca ma dla młodych ludzi wartość moralną i że rodzice powinni podejmować decyzje za swoje dzieci. Wielu konserwatystów twierdzi również, że nastolatki, których jest dziś mniej na rynku pracy niż w poprzednich dziesięcioleciach, mogą pomóc w zapełnianiu pustych miejsc pracy na ciasnych rynkach pracy.

Przeciwnicy pracy dzieci zauważają, że kiedy dzieci poniżej 18 roku życia pracują przez wiele godzin lub wykonują uciążliwe prace, może to zakłócić ich rozwój, przeszkadzać w nauce i pozbawić ich potrzebnego snu. Rozszerzająca się praca dzieci może zachęcać dzieci do porzucania szkoły i narażać zdrowie młodych ludzi poprzez urazy i choroby związane z pracą.

Długotrwała bitwa

Ochrona pracy dzieci, taka jak uznanie wielu rodzajów zatrudnienia dzieci poniżej 14 roku życia za nielegalne i ograniczenie liczby godzin, które nastolatki poniżej 18 roku życia mogą spędzić pracując, są gwarantowane przez Ustawę o sprawiedliwych standardach pracy z 1938 roku. Prawo USA również nie traktuje 16- i 17-latków jak dorosłych. Rząd federalny uważa, że ​​wiele zawodów jest zbyt niebezpiecznych dla osób poniżej 18 roku życia.

Dopóki to prawo nie weszło w życie, brak federalnego standardu zawsze utrudniał postęp w stanach w kierunku trzymania dzieci w szkole i z dala od kopalń, fabryk i innych, czasami niebezpiecznych miejsc pracy.

Trzy lata po podpisaniu ustawy o sprawiedliwych standardach pracy przez prezydenta Franklina D. Roosevelta Sąd Najwyższy jednogłośnie podtrzymał ją w orzeczeniu w sprawie USA przeciwko Darby Lumber, które obaliło powiązany precedens.

Wyzwania zaczęły się podczas administracji Reagana

Przez następne cztery dekady nie podjęto żadnych znaczących wysiłków, aby zakwestionować przepisy dotyczące pracy dzieci. W 1982 roku prezydent Ronald Reagan starał się złagodzić federalną ochronę, aby umożliwić 14- i 15-latkom dłuższą pracę w fast foodach i sklepach detalicznych oraz płacić młodym pracownikom mniej niż płaca minimalna. Koalicja Demokratów, związków zawodowych, nauczycieli, rodziców i grup zajmujących się rozwojem dzieci zablokowała proponowane zmiany.

Pod koniec lat 80. nasiliły się przypadki łamania prawa pracy dzieci. Niektóre grupy branżowe próbowały poluzować ograniczenia w latach 90., ale zmiany prawne były minimalne.

Bardziej ambitna próba wycofania przepisów dotyczących pracy dzieci na początku XXI wieku, prowadzona przez grupę zajmującą się edukacją domową, ostatecznie zakończyła się niepowodzeniem, ale konserwatyści nadal wzywali do podobnych zmian.

Kiedy były przewodniczący Izby Reprezentantów Newt Gingrich walczył o republikańską nominację na prezydenta w 2012 roku, trafił na pierwsze strony gazet, nazywając przepisy dotyczące pracy dzieci „naprawdę głupie”. Zasugerował, że dzieci mogłyby pracować jako dozorcy w szkołach.

Dzisiaj Foundation for Government Accountability, think tank z siedzibą na Florydzie, opracowuje stanowe przepisy mające na celu usunięcie ochrony pracy dzieci, donosi The Washington Post. Jego ramię lobbystyczne, Opportunity Solutions Project, pomagało przepchnąć te rachunki przez stanowe ciała ustawodawcze, w tym w Arkansas i Missouri.

Małe dziecko w pracy na polu na starej czarno-białej fotografii.
Ten 9-letni chłopiec pracował jako zbieracz w American Sumatra Tobacco Company w 1917 roku, zanim rząd USA ograniczył pracę dzieci. Hine/Biblioteka Kongresu/Archiwum Tymczasowe/Getty Image

Iowa i Arkansas

Naszym zdaniem Iowa ma najbardziej radykalne nowe prawo mające na celu wycofanie ochrony pracy dzieci. Pozwala dzieciom w wieku 14 lat pracować w chłodniach mięsnych i pralniach przemysłowych, a nastolatki w wieku 15 lat i starsze mogą pracować na liniach montażowych wokół niebezpiecznych maszyn.

Nastolatki w wieku 16 lat mogą teraz podawać alkohol w restauracjach w stanie Iowa, o ile obecne są dwie osoby dorosłe.

Urzędnicy Departamentu Pracy USA argumentują, że kilka przepisów nowego prawa stanu Iowa narusza krajowe standardy pracy dzieci. Departament nie ujawnił jednak jasnej strategii zwalczania takich naruszeń.

Gubernator Arkansas Sarah Huckabee Sanders podpisała w marcu stanową ustawę o zatrudnianiu młodzieży z 2023 r. Zlikwidowała pozwolenia na pracę dla 14- i 15-latków.

Wcześniej pracodawcy musieli przechowywać świadectwo pracy, które wymagało potwierdzenia wieku, opisu pracy i harmonogramu – oraz pisemnej zgody rodzica lub opiekuna.

Arkansas zniósł te zabezpieczenia przed wykorzystywaniem dzieci do pracy. Uważamy za zastanawiające, że zwolennicy reklamowali ustawę jako wzmacniającą prawa rodzicielskie, ponieważ prawo usuwa jakąkolwiek formalną rolę rodziców w równoważeniu edukacji ich dzieci i zatrudnienia.

Prawa federalne a prawa stanowe

Możesz się zastanawiać, w jaki sposób stany mogą podważyć federalne przepisy dotyczące pracy dzieci. Czy prawo federalne nie ma pierwszeństwa przed prawami stanowymi?

Zarówno prawo federalne, jak i stanowe regulują zatrudnianie nieletnich, a we wszystkich stanach obowiązują przepisy dotyczące obowiązku szkolnego. Przepisy federalne określają podstawę przepisów dotyczących zatrudniania młodzieży, które obejmują maksymalne godziny, minimalny wiek, płace i ochronę przed niebezpiecznymi pracami.

Jeśli stany uchwalą surowsze przepisy, jak wiele z nich, surowsze standardy regulują praktyki w miejscu pracy. Wymagania dotyczące uczęszczania do szkoły różnią się w zależności od stanu, ale gdy ktoś skończy 18 lat, nie jest już objęty ograniczeniami Ustawy o sprawiedliwych standardach pracy.

Na przykład prawo federalne nie wymaga od nieletnich uzyskiwania pozwoleń na pracę ani zaświadczeń o zatrudnieniu, ale większość stanów wymaga takiej dokumentacji.

Z wyjątkiem New Jersey, wysiłki zmierzające do osłabienia prawa pracy dzieci są prowadzone przez Republikanów.

Z pewnością niektóre stany nadal próbują wzmocnić ochronę pracy dzieci.

Demokraci w Kolorado wprowadzili ustawę, która pozwoli poszkodowanym dzieciom pozwać pracodawców za łamanie prawa pracy dzieci. Gubernator Jared Polis podpisał ją 7 czerwca 2023 r.

Posiadanie prawa pracy dzieci w księgach zarówno na szczeblu federalnym, jak i stanowym to tylko połowa sukcesu. Egzekucja to inna sprawa. Wiele naruszeń w ostatnich latach dotyczyło dzieci, które wyemigrowały do ​​Stanów Zjednoczonych bez rodziców, tylko po to, by w młodym wieku pracować przez długie godziny, czasem na niebezpiecznych stanowiskach.

Place budowy?

Inne stany próbują osłabić zabezpieczenia. Prawodawcy stanu Ohio chcą zezwolić 14- i 15-latkom na pracę do 21:00 w ciągu roku szkolnego za zgodą rodziców, mimo że przepisy federalne nie pozwalają nastolatkom w tym wieku pracować po 19:00

Niektóre stany rozważają wprowadzenie przepisów, które bezpośrednio stoją w sprzeczności z federalnymi normami pracy dzieci dotyczącymi niebezpiecznych zawodów. Na przykład ustawa, którą przedstawił republikański senator stanu Minnesota, Rich Draheim, umożliwiłaby 16- i 17-latkom pracę na budowach lub w ich pobliżu.

Silny sprzeciw ze strony polityków, grup rzeczników dzieci, stowarzyszeń edukacyjnych, związków zawodowych i opinii publicznej udaremnił niektóre z tych wysiłków.

Republikanie z Georgii przedstawili ustawę, która zniosłaby pozwolenia na pracę dla nieletnich, ale wycofali ją bez głosowania. A republikańscy prawodawcy w Południowej Dakocie sponsorowali projekt ustawy wydłużający godziny pracy dla dzieci w wieku 14 lat i młodszych od 19:00 do 21:00. Został on również wycofany.

W Wisconsin gubernator Tony Evers zawetował w 2022 r. ustawę, która pozwoliłaby nastolatkom pracować dłużej i później. W 2023 roku niektórzy prawodawcy z Wisconsin próbują ponownie. Chcą pozwolić 14-latkom na  podawanie alkoholu.

Celowanie w przepisy federalne

Podejmowane są również krajowe wysiłki mające na celu osłabienie – lub wzmocnienie – przepisów dotyczących pracy dzieci.

Reprezentant Dusty Johnson, republikanin z Południowej Dakoty, dąży do zmiany przepisów federalnych, aby zezwolić 14- i 15-latkom na pracę do 21:00 w dni szkolne i do 24 godzin tygodniowo w ciągu roku szkolnego. Nie oczekujemy, że jego ustawa przejdzie w dzisiejszym podzielonym Kongresie.

W Izbie Reprezentantów i Senacie naciska się również, aby 16- i 17-latkowie mogli  pracować przy wyrębie pod nadzorem rodziców.

A jednak w Kongresie jest również poparcie dla zwiększenia kar za łamanie prawa pracy dzieci. Obecnie maksymalna taka grzywna wynosi 15 138 USD na dziecko. Oczekujące ustawy w Izbie Reprezentantów i Senacie zwiększyłyby karę do prawie 10-krotności tej kwoty, gdyby zostały uchwalone.

A kilku Demokratów wprowadziło środki mające na celu wzmocnienie federalnych ograniczeń dotyczących pracy dzieci, zwłaszcza w rolnictwie.

Przy tak wielu stanach dążących do słabszej ochrony pracy dzieci, uważamy, że spór między stanami federalnymi w kwestii, czy młodzi ludzie w Stanach Zjednoczonych należą do siły roboczej, jest nieunikniony.

 

Oświadczenie o ujawnieniu

Badania Betsy Wood były wspierane przez Fundację Andrew Mellona.

Link do artykułu: https://theconversation.com/states-are-weakening-their-child-labor-restrictions-nearly-8-decades-after-the-us-government-took-kids-out-of-the-workforce-205175

CC BY ND
Wierzymy w swobodny przepływ informacji
Ponownie publikuj nasze artykuły za darmo, online lub w formie drukowanej, na licencji Creative Commons.