U.S. Rep. Frederica Wilson, D-Florida, discusses her bill to set a minimum national teacher salary on Jan 25, 2023. (Adam Goldstein | States Newsroom).
WASZYNGTON – Panel decydentów i nauczycieli, w tym autor Dave Eggers i były sekretarz edukacji USA Arne Duncan, zebrali się w środę na Kapitolu Stanów Zjednoczonych, aby promować ustawę American Teacher Act.
Ustawa, jeśli zostanie przyjęta, upoważni rząd federalny do utworzenia czteroletnich dotacji dla stanów w celu wprowadzenia i egzekwowania minimalnych wymagań dotyczących wynagrodzenia nauczycieli szkolnych w wysokości 60 000 USD lub więcej. Program rozpocząłby się w roku fiskalnym 2024. Nie nakazywałby on podwyżek dla nauczycieli.
„Jesteśmy tu dzisiaj, aby bronić naszych nauczycieli, naszych wychowawców, naszej zbawczej łaski, która każdego dnia ratuje rodziny i nasze dzieci” – powiedziała Rep. Frederica Wilson, Demokratka z Florydy, sponsorka ustawy i była nauczycielka. „Chcemy, aby nasi nauczyciele otrzymywali godne wynagrodzenie. Płaca, która jest sprawiedliwa, płaca, która jest współmierna do dzisiejszej gospodarki”.
Wilson wprowadził ustawę American Teacher Act w Izbie Reprezentantów 14 grudnia i oczekuje się, że ponownie wprowadzi ją w tym Kongresie, choć prawdopodobnie napotka opór ze strony Republikanów, którzy kontrolują izbę.
Ustawodawstwo stanowi, że 15 procent czteroletnich dotacji federalnych może wspierać stanowe agencje edukacyjne, podczas gdy pozostałe 85 procent musi trafić bezpośrednio do lokalnych okręgów szkolnych danego stanu.
Ustawa zawiera korektę kosztów utrzymania, która dostosowałaby wynagrodzenia nauczycieli do inflacji, a także klauzulę umożliwiającą przeprowadzenie krajowej kampanii uświadamiającej znaczenie i pracę nauczycieli.
Phelton Moss, starszy doradca polityczny Wilsona, powiedział, że ustawa zawiera również przepis o utrzymaniu wysiłku, który wymaga, aby stany nie wycofywały się ze swojego zobowiązania do minimalnego wynagrodzenia w wysokości 60 000 USD, jeśli mają zachować swoje fundusze. Dodatkowy język zawarty w ustawie zapewniłby stanom priorytetowe traktowanie szkół i okręgów objętych tytułem I przy dystrybucji funduszy.
W roku szkolnym 2020-2021 nauczyciele szkół publicznych zarabiali średnio 61 600 USD, pracując 52 godziny tygodniowo. Istnieją jednak znaczne różnice w wynagrodzeniach nauczycieli w poszczególnych stanach.
Mississippi, najniżej opłacany stan dla nauczycieli w roku szkolnym 2020-2021, zapłacił średnio 46 862 USD, według National Education Association. Tymczasem w Nowym Jorku średnia pensja nauczyciela wynosiła 90 222 USD.
„Bohaterowie” walczą o utrzymanie się na powierzchni
Wilson pochwalił poświęcenie nauczycieli szkolnych podczas pandemii COVID-19, którzy uczyli online lub chodzili od drzwi do drzwi, aby uczyć uczniów, którzy nie mieli dostępu do technologii.
„To właśnie w tym czasie świat w końcu zobaczył to, co wiedzieliśmy od lat, że nauczyciele są bohaterami” – powiedziała. „Zasługują na godne, konkurencyjne wynagrodzenie, które dokładnie odzwierciedla znaczenie ich roli w społeczeństwie”.
Wilson powiedziała, że 1 na 5 nauczycieli w całym kraju pracuje obecnie na drugim etacie, aby uzupełnić swoje dochody, a ponad 9000 okręgów w całym kraju płaci nauczycielom mniej niż 40 000 USD rocznie.
Powiedziała, że ten brak odpowiedniego wynagrodzenia w dużej mierze przyczynia się do niektórych doniesień o niedoborze nauczycieli w okręgach szkolnych.
„Powinniśmy być zawstydzeni” – powiedziała Wilson. „Niedobór nauczycieli jest obecnie jednym z najpilniejszych zagrożeń dla dostępu do edukacji. I musimy się tym zająć. Stawką są nasze klasy, nasze dzieci i przyszłość naszego kraju”.
Ellen Sherratt z Teacher Salary Project powiedziała, że w ciągu jej 20-letniego doświadczenia jako ekonomistki analizującej wynagrodzenia i niedobory nauczycieli, różnica w wynagrodzeniach i morale nauczycieli jest najgorsza w historii.
Jesienią ubiegłego roku Economic Policy Institute przeprowadził analizę trendów płacowych nauczycieli w latach 1970-2021 i stwierdził, że nauczyciele zarabiają średnio o 23,5 procent mniej w porównaniu do swoich rówieśników o podobnym wykształceniu.
Sherratt powiedział również, że 62 procent rodziców ankietowanych w zeszłorocznym sondażu PDK na temat szkół publicznych stwierdziło, że nie chce, aby ich dziecko zajmowało się nauczaniem, z niskim wynagrodzeniem jako głównym powodem.
Rodney Robinson, Krajowy Nauczyciel Roku 2019, oszacował, że około 50 procent Uberów i Lyftów, którymi jeździ w ciągu tygodnia, jest prowadzonych przez nauczycieli. Mieszkaniec Richmond w stanie Wirginia dodał, że jeden z tych kierowców Ubera był byłym nauczycielem w Alabamie. Kierowca studiował, aby zostać dyrektorem i musiał zrezygnować z pracy jako nauczyciel, aby zapłacić za szkołę.
„Naprawdę musimy ponownie przeanalizować to, co robimy jako kraj” – powiedział Robinson. „Jeśli nauczyciele – którzy są naszym najcenniejszym dobrem, którzy wychowują następne pokolenie – muszą zrezygnować lub podjąć inną pracę, aby związać koniec z końcem”.
Nicholas Ferroni, nauczyciel historii w Union High School w Union, New Jersey, dodał, że nauczanie jest jednym z niewielu zawodów, w których ludzie mogą mieć największy wpływ na największą liczbę osób. Ferroni ubolewał nad faktem, że nauczyciele muszą korzystać z GoFundMe, aby „błagać o materiały”.
„Jestem tu tylko dlatego, że nie chcę wyjść za bogatego, zostać administratorem ani zmienić pracy” – powiedział Ferroni. „Chcę zostać w klasie”.
Nauczyciele i przyszłość uczniów
Duncan, były sekretarz edukacji, powiedział, że wpływ dobrego nauczyciela to nie tylko wyniki testów i wskaźniki ukończenia szkoły, ale także bezpieczeństwo finansowe. Powiedział, że analiza ekonomiczna przeprowadzona przez Raja Chetty’ego wykazała, że jeden dobry nauczyciel w gimnazjum podniósł zarobki danej klasy o 250 000 USD.
„Pomyślmy więc o umieszczeniu dwóch dobrych nauczycieli obok siebie lub trzech dobrych nauczycieli obok siebie” – powiedział Duncan. „Co to robi dla młodych ludzi w nieskończoność?”.
Duncan mówił również o instytucjonalnych barierach dla równości społeczno-ekonomicznej, które może pokonać wysokiej jakości edukacja.
„Żadne dziecko nie dorasta chcąc być biednym” – powiedział Duncan. „Jedynym znanym mi sposobem na przerwanie cyklu ubóstwa i stworzenie mobilności w górę jest stworzenie możliwości. Zapewnienie świetnych nauczycieli tam, gdzie ich najbardziej potrzebujemy, jest niezwykle ważne”.
Robinson powiedział, że ustawa może zmniejszyć bariery dla osób kolorowych w wejściu do zawodu i zmniejszyć krajową lukę w osiągnięciach.
„Ludzie nie rozumieją dodatkowego obciążenia dla osób kolorowych, które zaciągają więcej długów z tytułu kredytów studenckich” – powiedział Robinson. „Wiemy, że posiadanie kolorowych nauczycieli, nauczycieli, którzy wyglądają jak ich uczniowie, jest najważniejszą rzeczą w zmniejszaniu różnic w osiągnięciach i zwiększaniu wskaźników ukończenia szkoły”.
„Zwiększając pensje nauczycieli, możemy poświęcić się zwiększaniu różnorodności wśród nauczycieli”.
Przewidywany odwrót
Moss powiedział, że w ustawie o wynagrodzeniach nauczycieli wciąż pozostają szczegóły, w tym konkretna definicja „nauczyciela” i przepisy dotyczące nauczycieli-weteranów.
Robinson dodał, że widzi, iż ustawa ta nieuchronnie napotka opór, ale ten cios nie powinien zniechęcać jej zwolenników.
„Wiesz, pobożny Waszyngton” – powiedział Robinson. „Jak za to zapłacimy? Jak to zrobimy?”
„Jak możemy sobie pozwolić na to, by za to nie zapłacić? To kwestia bezpieczeństwa narodowego”.
Duncan zakwestionował twierdzenia niektórych nauczycieli, że American Teachers Act reprezentuje federalną przesadę. „Edukacja jest ostateczną kwestią dwupartyjną” – powiedział Duncan. „To jest budowanie narodu. Nasza siła robocza nauczycieli w naszym kraju jest najlepszą ofensywą dla naszego narodu”.
Robinson dodał, że ustawa wywrze presję na stany, aby podniosły i utrzymały płace nawet po zakończeniu dotacji, ponieważ muszą stawić czoła konkurencji ze strony innych stanów płacących nauczycielom więcej, którzy odchodzą do pracy w lepiej płatnej społeczności.
Eggers chwali swoich nauczycieli
Po okrągłym stole Eggers mówił o „nieprzerwanym ciągu niezwykłych nauczycieli” w swojej edukacji podczas wywiadu dla States Newsroom. Autor powiedział, że nadal wysyła swoje książki w formie rękopisu do byłego nauczyciela języka angielskiego w liceum, Petera Ferry’ego, który jest jednym z jego pierwszych czytelników.
„Każde badanie, które kiedykolwiek sprawdzało, co jest najważniejsze w edukacji ucznia – nie jest to kolor farby na ścianach ani wyposażenie” – powiedział Eggers. „Najważniejszą rzeczą są nauczyciele. To jest szkoła. To muszą być przede wszystkim nauczyciele”.
Autor podkreślił, że jeśli harmonogram wynagrodzeń dla nauczycieli wzrośnie, talenty wejdą i pozostaną w zawodzie, a naród zacznie dostrzegać wartość tego, co nauczyciele wnoszą do stołu.
„Wiemy, że mamy do czynienia z kryzysem” – powiedział Eggers. „Mamy setki tysięcy pustych sal lekcyjnych. Mamy szkoły, w których pracuje tylko jeden lub dwóch wykwalifikowanych nauczycieli. To być może najpilniejszy moment w ciągu ostatnich 150 lat. Nie ma więc innego wyjścia. Musimy od czegoś zacząć”.
Adam Goldstein